Деякі результати соцопитувань лише формують «уявлення» про «лідерів перегонів», — соціолог

Соціологічні дослідження можуть нести певну загрозу результатам волевиявлення. Зокрема мова може йти про маніпуляції для створення певної точки зору чи штучного формування списку лідерів перегонів.

Про це повідомила запорізька соціолог, директор агенції MLS group Надія Кузмичова під час прес-конференції «Головні загрози демократичним виборам в Україні», що відбулася вчора в Запорізькому медіа-клубі з ініціативи ГО «Український Центр суспільного розвитку».

«У передвиборчий період є шквал соціологічних опитувань, які проводяться з різною метою. Окремі дані збираються соціологами для внутрішнього користування. Така інформація не завжди оприлюднюється», – говорить Надія Кузмичова. – Але соціологію також використовують як інструмент маніпулювання для створення певної точки зору у окремого електорату – таку інформацію поширюють зазвичай невідомі соціологічні служби. Вони не займаються безпосередніми дослідженнями, а активізуються перед виборами» – додає вона.

Вже безпосередньо перед виборами у громадськості з’являється «уявлення» про сформований перелік осіб, які претендують на вихід у другий тур – є «розстановка» сил. Через це у день «Х», люди можуть голосувати за «лідерів» перегонів, а не кандидата, якого підтримували з початку, зазначає експертка.

Оставить комментарий

Ваш электронный адрес не будет опубликован.


*